Filmer.

Jag älskar att se film. Speciellt äldre då såklart.
Inte nog med att människor hade finare kläder.. De var ju så mycket mer charmerande förr. Mer äkta.
Tittar man på nya filmer så är dom så otroligt amerikaniserade. Allt handlar om utseendet. Hela hela tiden.
Inte på talang. Har man stora bröst och ett vackert utseende så kan man tydligen lyckas med allt. Väldigt konstigt.
Men utländska filmer, speciellt franska, älskar jag. De har kvar det speciella i filmer.

En gammal film som jag verkligen älskar är Roman Holiday. Den är så underbar. Speciellt då mina favoriter Gregory och Audrey är med.
Konstigt nog så har jag aldrig köpt filmen så att jag har haft den hemma. Men i dag så passade jag på.
Dessutom såg jag att dom tydligen ska sluta sälja den i Sverige. Den har utgått i sortimentet hos typ alla..
Jag köpte den nu på Cdon. Och där ska den också försvinna. Konstigt.
Medan jag ändå köpte den så passade jag även på att köpa The Big Country med bl.a Gregory Peck. Den verkar jättebra!
Jag älskar westernfilmer. Har jag gjort ända sedan jag var liten och såg bröderna Cartwright.


Vilka filmer gillar ni mest? Har ni några favoriter?


   

Kommentarer
Postat av: Betty Lou

jag har väldigt många favoriter, orkar inte rabla upp alla men gamla musikaler är trevliga. speciellt med gene kelly eller judy. var lika hemskt förut, judy sattes på piller som hon sen blev beroende av, folk tvingades byta namn, operera sig osv.

2008-12-11 @ 16:48:29
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: The Vintage

Betty Lou: Jo musikaler är alltid trevligt!

Det har du rätt i.. Det tänkte jag inte på. Men filmer i allmänhet är mkt sämre nuförtiden. Sämre skådespelare. Och som sagt.. Har man ett vackert yttre kan vem som helst bli skådespelare nuförtiden. Förut var alla mer trovärdiga och kunniga som det..

2008-12-15 @ 17:16:57
URL: http://thevintage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0