Jag!

Det måste vara något fel på min blogg, eftersom det inte går att lägga upp en bild här på sidan. Och dessutom så finns inget "OM" heller, som ska finns ovanför bilden. Konstigt.

Jag vill ju att ni ska veta vem det egentligen är som skriver denna blogg.
Tråkigt att läsa någons blogg utan att kunna sätta bild på den som skriver den, så känner i alla fall jag när jag läser någons blogg.



Det här är i alla fall jag.
Jag är en 24-årig norrländska.
Älskar 50-talet, Gregory Peck, gamla filmer, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, sommar, klänningar, spets, vinter, paljetter, Ben & Jerry's glass och Beverly Hills 90210 mest av allt!


This is me!
I'm 24 yrs old and live in the north of Sweden.
I love the 50's, Gregory Peck, old movies, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, summer, dresses, laces, winter, Ben & Jerry's and Beverly Hills 90210!





Jag bor i en tvåa, dock inte med min pojkvän. Jag och min A har varit tillsammans i 3 år och 7 mån.
Jag har tyvärr inget husdjur. Kan bero på att jag har lite bakteriefobi, men även pga att jag bara är hemma halva veckan. Den andra halvan spenderas hos min pojkvän.

Vill ni veta något mer.. Skriv o fråga! :)


I live in a apartment, but not with my boyfriend. Me and my boyfriend and have been together for 3 years and 7 months.
I have unfortunately no pets. Maybe because I have a little germ phobia, but also because I am only at home half the week.

Do you want to know something more .. Just ask me! :)



Kommentarer
Postat av: nadja

heej en norrland tjej :) jag bor i piteå du då ?

2008-12-16 @ 08:51:21
URL: http://rosalady.blogg.se/
Postat av: Betty Lou

du vet väl att norrland är 59% av sverige så därför ska man inte säga norrland, finns en hel del som tror norrland är litet och ligger vid piteå (& gävle var det en som sa haha). tror folk förväxlar med norrbotten eller nåt...



nu är jag avundsjuk på din fina rosiga hy! ser så jämn och fin ut

2008-12-16 @ 21:27:59
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: The Vintage

Betty Lou: Ja men jag tycker inte om när folk kallar typ Gävle o så Norrland. Det stämmer ju inte :) Jag bor i Skellefteå, och det är ju väldigt norrland, iaf för mig! :)



Oh, tack! :)

2008-12-17 @ 01:18:27
URL: http://thevintage.blogg.se/
Postat av: Betty Lou

jo det stämmer. gävle och uppåt är norrland. kolla kartboken! jag blir förbannad om nån säger nåt om norrland till mig, folk är väldigt okunniga.

2008-12-17 @ 15:14:29
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: The Vintage

men i mina ögon så är Norrland Umeå och uppåt även om det inte är så.. tycker Gävle inte är nog högt för att kunna kallas Norrland. även om det tillhör det...

2008-12-17 @ 17:12:31
URL: http://thevintage.blogg.se/
Postat av: Betty Lou

okej men gävle ligger i norrland ;D

men jag tror faktiskt att bilden av norrland har förändrats även för oss som bor här, inte jag då men jag vet en hel del som är från umeå som inte tror norrland är så stort som det är. har som fått en annan betydelse. hittade en liten artikel i metro som är väldigt lustig men samtidigt väldigt underlig. ska försöka lägga upp den så får du se vad jag menar

2008-12-17 @ 18:43:15
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Betty Lou

och ja, vad använder du för produkter? ett av mina mål i livet är perfekt hy haha

2008-12-17 @ 18:44:02
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: The Vintage

Jo jag vet att Gävle ligger i Norrland. Tycker inte det känns som det ändå dock! hehe.

Men jag tror att många tror att Norrland bara är där man har dialekt. Konstigt nog..

Jo försök lägga upp den! :)



Just nu har jag använt Ole Henriksens produkter.

Men jag tycker inte att dom har gett så mycket.. Jag tror det mer är mina sminkprodukter från Everyday Minerals. Med dom får man typ alltid fin hy! :)

2008-12-17 @ 19:37:53
URL: http://thevintage.blogg.se/
Postat av: The Vintage

Dock så älskar jag min ögonkräm från Clinique. All about eyes rich heter den :)

2008-12-17 @ 19:41:10
URL: http://thevintage.blogg.se/
Postat av: Betty Lou

jag har precis börjat med i.D så jag hoppas på fin hy. hade en kräm från clinique som var underbar men sen gav den mig finnar så den åkte i sopen.



typ. sen tror folk på allvar att alla har samma dialekt som dom kallar norrländska men som inte riktigt finns. kanske i pistvakt haha

2008-12-17 @ 21:44:52
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: The Vintage

Aha, men I.D är ju jättedyrt + att det finns något i det som kan ge irritation i huden. Och Everyday Minerals är jättebilligt och utan sånt! :)



Mm, jag har hört att Cliniques produkter kan göra så.. men inte ögonkrämen! :)



Heh, jag vet! Direkt man säger till någon att man bor häruppe så tror dom direkt att man har jättebred dialekt. Det är jätteroligt när man bevisar motsatsen! :)

2008-12-17 @ 22:01:00
URL: http://thevintage.blogg.se/
Postat av: Betty Lou

oj, det har jag inte hört. har bara läst bra om det. köpte borstarna billigt på ebay, så köpte jag puder på tradera & sen foundation & concealer på åhléns hade 200 kr rabatt så lite billigare blev det. köpte i butik för att få rätt nyans, sen när dom tar slut så blir det ebay. får se hur den funkar också. undra om everyday har samma nyans-skala så kanske man kan testa den sen.



jag vet! underbar känsla. jag har ingen dialekt alls, så ingen gissar rätt varifrån jag är. första gången min pojkvän var upp så reagerade han på att alla mina kompisar har olika dialekter. så är det bland mina syskon också. lite underligt.

2008-12-17 @ 22:30:31
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: The Vintage

Okej. Nja men passar dig dej ska du absolut ha det! :) Men 5 provburkar (3 st foundation, 1 rouge och 1 concealer) är helt gratis från Everyday Minerals. Det enda som kostar är frakten på 30:- Och då räcker burkarna lääänge. Det är bra för då kan man prova sig fram på sin färg. Dock hittade jag min direkt. Dom har otroligt många färger att välja bland. Dock så finns det ju större burkar med att köpa om man vill :)



Hehe. Nä inte jag heller. Eller.. jag har sånna där typiska norrländska grejer som "tjo".. eller hur man nu skriver det.. och lite slang typ. Men inget annat. Dock så finns det ju många äldre som har väldigt bred dialekt även här. Så det varierar nog. Min storasyster som både har bott i Sthlm ett tag och nu i Skåne sedan flera år tillbaka.. hennes dialekt är dock väldigt blandad. Norrlänska, stockholmska och skånska i en blandning. Det låter kul. Hehe..

2008-12-17 @ 23:17:12
URL: http://thevintage.blogg.se/
Postat av: Betty Lou

ah, då kanske man ska beställa nån gång. bra med små burkar, lättare att ha med sig.



tror inte det finns nåt typiskt norrländskt. jag använder uttryck som är typiska för pajala och tornedalen. min syster bor i västerås och hon har lagt på sig en underlig egen dialekt, telefon-röst brukar vi kalla den för haha. mamma brukar fråga varför jag inte ändrat dialekt och brukar svara "varför skulle jag". vissa gör det helt omedvetet medans andra, som min syster nog gjort det medvetet.

2008-12-18 @ 20:02:52
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0