The House of Flying Daggers.



I helgen såg jag en av de bästa filmer jag någonsin har sett.
Den heter The House of Flying Daggers/Shia mian mai fu.

Jag såg den i denna reklam, och visste direkt att den var en film för mig, då jag älskar sådana filmer + att jag hade sett en trailer på den förut.

Inte nog med att den var otroligt bra, den var så otroligt otroligt vacker med.
Den får mig att vilja flytta till Kina direkt och bosätta mig där till jag dör. Och kanske t.o.m bygga en tidsmaskin före så att jag hamnar tillbaka till dynastintiden som var i filmen. Där alla var så otroligt vackra och deras kläder var helt fantastiska. Naturen i denna film var helt makalöst vacker.
Asiatiska män, som han som hade huvudrollen i filmen, som har långt hår och med kläderna som dom hade i filmen, måste vara bland det finaste som finns med.

I helgen ska jag och min pojkvän se Hero, som t.o.m sägs vara bättre än denna..
Kommer nog bli svårt eftersom jag tycker denna är helt fantastisk!


Handling: Tang-dynastin (618-907) var under sina glansdagar ett av de mest upplysta kejsardömena i den kinesiska historien. Men år 859 e.Kr. befinner sig dynastin i allvarlig kris. Kejsaren är inkompetent och hans regering är korrumperad. Politisk oro råder i landet, vilket har till följd att flera rebellarméer bildas. Den mäktigaste av dessa är en underjordisk organisation, som bär namnet "De flygande dolkarnas hus".
Trots att kejsartrogna soldater lyckats döda ledaren för "De flygande dolkarnas hus", fortsätter organisationen - som har folkets stöd - att blomstra under sin nye gåtfulle ledare.
Två lokala polisbefäl, Leo och Jin, får i uppdrag av regeringen att inom tio dagar tillfångata den nye ledaren. Leo och Jin smider en plan, vilken går ut på att gripa den vackra, blinda dansösen Mei, som de misstänker är dotter till grundaren av "De flygande dolkarnas hus"...



Kommentarer
Postat av: Betty Lou

har bara sett trailern tyvärr för jag har missat den varenda gång den gått på tv. vacker som tusan verkar den iaf

2009-11-23 @ 18:53:45
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: jenny

Okej, du borde verkligen se den. Min pojkvän ville stänga av efter 10min men inte jag, som tur var! :D och nu i efterhand är han helt förbluffad också över hur bra den var! :)

2009-11-23 @ 21:57:12
URL: http://thevintage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0